Czym zajmuje się agencja marketingu gamingowego?

Rynek gier komputerowych jest ogromny i z roku na rok się powiększa, co czyni go idealnym miejscem do prowadzenia sprofilowanych kampanii reklamowych. Gracze to bardzo pożądana grupa konsumentów, do której jednak dość trudno trafić tradycyjnymi kanałami, stąd właśnie rosnąca popularność marketingu gamingowego.

Gry komputerowe a promocja nowych produktów

Gracze są bardzo dużą społecznością, zdominowaną przez osoby młode, które najchętniej korzystają z nowoczesnych form komunikacji. I taka też powinna być reklama skierowana do młodego gracza, dlatego powstają agencje marketingowe skoncentrowane przede wszystkim na tym segmencie rynku. Miłośnicy gier komputerowych uchodzą za wyjątkowo wymagającą grupę odbiorców – skierowane do nich kampanie promocyjne muszą być kreatywne, nieszablonowe i trafiające dokładnie w gust graczy.

Przygotowanie skutecznej kampanii promocyjnej jest tym trudniejsze, że gracze praktycznie przez cały czas bombardowani są przeróżnymi reklamami, więc aby coś faktycznie przykuło ich uwagę, musi wyróżnić się na tle konkurencji i jednocześnie nie być nachalną próbą wciśnięcia promowanego produktu. Oferta powinna być tak wprowadzona do gry komputerowej, aby zwiększyć jej atrakcyjność – świetnie sprawdzają się m.in. specjalne zadania, dzięki którym gracz może zdobyć kody zniżkowe, turnieje gamingowe, konkursy z nagrodami, udział popularnych influencerów.

Bardzo dobre efekty dają długoterminowe współprace z wybranymi markami, organizowane np. przez agencję beloud. Promocja obejmuje wtedy cały cykl gamingowych eventów, podczas których gracze mogą zapoznać się z ofertą marki – eventy są stacjonarne, ale agencja marketingowa przygotowuje także transmisje online na Twitchu oraz Discordzie, co pozwala zwiększyć zasięg kampanii i podnieść jej atrakcyjność.

Kiedy warto się zdecydować na marketing gamingowy?

Reklama w tym tradycyjnym rozumieniu nie daje szczególnie dobrych wyników w odniesieniu do społeczności graczy. Chcąc dotrzeć do młodych odbiorców trzeba postawić na całkiem inne rozwiązania, w czym bardzo pomaga przemyślany marketing gamingowy. Agencja zajmuje się przygotowywaniem skutecznych kampanii w sieci, angażuje się w e-sport, pomaga zarządzać społecznością graczy, współpracuje z influencerami – tymi działaniami udaje się wprowadzić markę do świata gamingu i pozyskać nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *