Reklama na TikToku — dlaczego warto?
TikTok to znana na całym świecie aplikacja mobilna, na której użytkownicy mogą publikować krótkie filmiki. Mogą to być na przykład relacje z pobytu w danym miejscu, poradniki i materiały przepełnione humorem. Tak samo, jak w przypadku innych social mediów, twórca na TikToku gromadzi fanów. Wyświetlenia wideo potrafią osiągnąć rekordowe statystyki, zwłaszcza jeśli materiał okaże się viralem. Reklama na TikToku pozwala dotrzeć do młodych odbiorców (są to zazwyczaj osoby urodzone po 1995 roku). Coraz częściej można zauważyć, że użytkownicy TikToka to również reprezentanci starszego pokolenia. Sprawdź, jakie korzyści daje reklama TikTok.
- TikTok — instalacja aplikacji
- Reklama na TikToku i posiadanie konta reklamowego
- Kampanie reklamowe i wyświetlenia wideo
Dzięki reklamie w mediach społecznościowych zdecydowanie łatwiej jest docierać do grupy docelowej. Ogólnie rzecz biorąc, ludzie w różnych przedziałach wiekowych spędzają wiele czasu przeglądając nie tylko TikToka. Z tego powodu świat mediów społecznościowych jest znany z tego, że praktycznie każda kreacja reklamowa ma szansę na zaistnienie w świadomości użytkowników i generowanie leadów. Może to być też przekierowanie do wybranej strony internetowej celem zachęcenia do kupienia konkretnych produktów czy usług. TikTok Ads to wybór wielu firm, które mogą potwierdzić, że zauważyły zdecydowane zwiększenie zaangażowania użytkowników TikToka.
TikTok — instalacja aplikacji
Jeśli chodzi o TikToka, to na ogół potrzebna jest instalacja aplikacji. Nie jest to czynność skomplikowana nawet dla osób ze starszego pokolenia. Po otwarciu aplikacji można przystąpić do tworzenia swojego profilu.
Każdemu twórcy czy firmie zależy na tym, by w jak najszybszym czasie osiągnąć rozpoznawalność marki. Oczywiście jest to najważniejsze w przypadku nowych projektów. Przy markach prestiżowych i znanych przez wszystkich można zlecić tworzenie reklam, które będą podtrzymywać zainteresowanie marką. Zatem każda firma może potrzebować konta reklamowego.
Reklama na TikToku skutecznie zwiększy grupę odbiorców. Efekty są zdecydowanie lepsze, niż w przypadku Facebooka, gdzie użytkownicy niezbyt chętnie podchodzą do video soundtrack, a sama reklama bywa blokowana, co obniża jej skuteczność. W przypadku TikToka jest wręcz przeciwnie — młodzi odbiorcy są bardzo otwarci na to, co TikTok oferuje im poprzez rozwiązanie, jakim jest reklama. Zdecydowanie bardziej interesują się poszczególnymi filmikami. Po włączeniu aplikacji przebywają na TikToku średnio godzinę w ciągu doby, ale są też osoby, które z aplikacji korzystają dłużej.
Jeśli odbiorca to osoba, która jedynie przegląda filmiki na TikToku, to nie musi być przekonywana do pobrania aplikacji, gdyż filmiki można oglądać na komputerze stacjonarnym.
Reklama na TikToku i posiadanie konta reklamowego
Reklama TikTok jest dla każdego. Nie ma znaczenia, jak duża jest firma, która chce stworzyć kampanię reklamową. Ponieważ są to kampanie płatne, jedynym ograniczeniem może być budżet firmy.
Możliwości reklamowe na TikToku są ogromne. Mogą to być na przykład posty sponsorowane lub kampanie tworzone za pomocą Smart Video Soundtrack. Rodzaj reklamy może zależeć od profilu marki. Można postawić na grupę reklam. Każdy może zdecydować się na śledzenie konwersji.
TikTok Ads daje możliwość wyboru wielu kreacji reklamowych. Wiele zależy od tego, co chcesz osiągnąć i jaki jest cel kampanii. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z TikTokiem i niezbyt swobodnie poruszasz się w marketingu internetowym, wypełnij formularz umieszczony na naszej witrynie — specjaliści pomogą Ci w wyborze kampanii reklamowych. Przekonasz się, że reklama TikTok daje możliwość kierowania użytkowników dokładnie tam, gdzie sobie tego życzysz. Zobaczysz, że cele reklamowe można zrealizować bez stresu i obawy, że reklamy in feed nie przypadną do gustu użytkownikom TikToka. TikTok Ads najbardziej znane są z tego, że skutecznie docierają do grupy docelowej.
Kampanie reklamowe i wyświetlenia wideo
Każda firma może mieć inny cel kampanii. Dla jednej firmy ważne będzie budowanie świadomości marki, dla innej — zwiększenie sprzedaży. W przypadku młodego pokolenia szczególnie ważna jest świadomość marki, gdyż młodzi ludzie najchętniej kupują produkty znanych i popularnych firm — w tym przypadku rekomenduje się Brand Takeover.
Użytkownicy TikToka nie muszą koncentrować się na kreacjach reklamowych, które uznają za nudne lub nieadekwatne do ich wieku. Wyświetlanie reklam to nie wszystko — chodzi o to, by stworzyć wyróżniającą się kampanię reklamową. Reklama może być w formie grafiki, ale najlepiej, jeśli będzie wykonana kreatorem Smart Video.
Dla przeciętnego odbiorcy najważniejsze są pierwsze sekundy wideo. Dlatego tak ważne jest, by za pomocą kreatora proces tworzenia na przykład Feed Ads miał wsparcie profesjonalistów, którzy doskonale wiedzą, jak działa TikTok Ads.
Trzeba również pamiętać o Branded Hashtag Challenge. Jeśli szukasz wyrafinowanych form reklamy, zapytaj o Branded Effects. Grupa reklam może być urozmaicona, przez co z pewnością wzbudzi jeszcze większą ciekawość grupy docelowej.