Software house vs Agencja interaktywna – czym się różnią?
Na rynku funkcjonuje wiele firm, zajmujących się nowymi technologiami, które posiadają zbieżny zakres usług, co może wprowadzać potencjalnych klientów w zakłopotanie, związane z wyborem odpowiedniego usługodawcy. Jeśli masz sprecyzowane oczekiwania co do produktu, którego wykonanie chcesz zlecić, poszukiwanie właściwej firmy, działającej w tym obszarze, staje się prostsze. W związku z tym, że różnice między software housem a agencją interaktywną są znaczne, warto dowiedzieć się, czym faktycznie zajmują się tego rodzaju firmy.
Czym zajmuje się software house?
Software house’y to firmy, które są skoncentrowane na dostarczaniu usług/produktów technologicznych. Działają one najczęściej, realizując projekty programistyczne, co finalnie przekłada się na tworzenie stron internetowych, aplikacji mobilnych, aplikacji webowych, aplikacji desktopowych oraz różnego rodzaju systemów i programów. W swojej pracy deweloperzy wykorzystują języki programowania, ale także z technologii Big Data, czy Machine Learning.
W software house’ach najczęściej można spotkać specjalistów z różnych obszarów IT, co umożliwia realizowanie złożonych projektów i dostarczanie kompleksowego produktu. W firmie software’owej możesz spotkać m.in. projektantów UX (User Experience — projektowanie doświadczeń użytkownika), UI (User Interface — projektowanie interfejsu użytkownika), osoby specjalizujące się w IA (Information Architecture — projektowanie architektury informacji), Product Designerów (projektowanie produktu), a także ekspertów działających w obszarze IoT (Internet of Things — internet rzeczy).
Działanie software house’ów polega zatem głównie na tworzeniu produktów, a nie późniejszym promowaniu ich. Co wchodzi w zakres takiego procesu? W pierwszej kolejności odbywa się spotkanie z klientem, na którym zespół dowiaduje się o założeniach i celach biznesowych (pozyskanie informacji może odbyć się także w formie briefu). Później następuje weryfikacja założeń, która często przybiera formę warsztatów z klientem. W kolejnym etapie zespół zajmuje się tworzeniem funkcji produktu i budżetowaniem. Dalsza faza działań skupia się wykonywaniu zadań w ramach backlogów, czyli mniejszych etapów dużego projektu. Tworzenie produktu może obejmować także projektowanie UX/UI.
Zakres działalności agencja interaktywnej
Działalność agencji interaktywnej skupia się na promowaniu istniejących już produktów/usług. Reklama może odbywać się poprzez różne kanały internetowe. Zalicza się do nich działania SEO, czyli pozyskiwanie ruchu organicznego z wyszukiwarki, SEM – płatne kampanie reklamowe, komunikację w mediach społecznościowych, a także tworzenie całej strategii promocyjnej, realizowanej za pomocą różnych metod. Często wykorzystywanym sposobem na rozpowszechnienie informacji o produkcie danej marki, jest tworzenie dedykowanego landing page, czyli strony internetowej poświęconej konkretnej usłudze/produktowi. Użytkownicy sieci są przekierowywani na taki landing po kliknięciu różnych treści reklamowych.
Głównym celem, jaki mają osiągnąć działania wdrażane przez agencję interaktywną, jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy produktu.