Software house vs Agencja interaktywna – czym się różnią?

Na rynku funkcjonuje wiele firm, zajmujących się nowymi technologiami, które posiadają zbieżny zakres usług, co może wprowadzać potencjalnych klientów w zakłopotanie, związane z wyborem odpowiedniego usługodawcy. Jeśli masz sprecyzowane oczekiwania co do produktu, którego wykonanie chcesz zlecić, poszukiwanie właściwej firmy, działającej w tym obszarze, staje się prostsze. W związku z tym, że różnice między software housem a agencją interaktywną są znaczne, warto dowiedzieć się, czym faktycznie zajmują się tego rodzaju firmy.

Czym zajmuje się software house?

Software house’y to firmy, które są skoncentrowane na dostarczaniu usług/produktów technologicznych. Działają one najczęściej, realizując projekty programistyczne, co finalnie przekłada się na tworzenie stron internetowych, aplikacji mobilnych, aplikacji webowych, aplikacji desktopowych oraz różnego rodzaju systemów i programów. W swojej pracy deweloperzy wykorzystują języki programowania, ale także z technologii Big Data, czy Machine Learning.

W software house’ach najczęściej można spotkać specjalistów z różnych obszarów IT, co umożliwia realizowanie złożonych projektów i dostarczanie kompleksowego produktu. W firmie software’owej możesz spotkać m.in. projektantów UX (User Experience — projektowanie doświadczeń użytkownika), UI (User Interface — projektowanie interfejsu użytkownika), osoby specjalizujące się w IA (Information Architecture — projektowanie architektury informacji), Product Designerów (projektowanie produktu), a także ekspertów działających w obszarze IoT (Internet of Things — internet rzeczy).

Działanie software house’ów polega zatem głównie na tworzeniu produktów, a nie późniejszym promowaniu ich. Co wchodzi w zakres takiego procesu? W pierwszej kolejności odbywa się spotkanie z klientem, na którym zespół dowiaduje się o założeniach i celach biznesowych (pozyskanie informacji może odbyć się także w formie briefu). Później następuje weryfikacja założeń, która często przybiera formę warsztatów z klientem. W kolejnym etapie zespół zajmuje się tworzeniem funkcji produktu i budżetowaniem. Dalsza faza działań skupia się wykonywaniu zadań w ramach backlogów, czyli mniejszych etapów dużego projektu. Tworzenie produktu może obejmować także projektowanie UX/UI.

Zakres działalności agencja interaktywnej

Działalność agencji interaktywnej skupia się na promowaniu istniejących już produktów/usług. Reklama może odbywać się poprzez różne kanały internetowe. Zalicza się do nich działania SEO, czyli pozyskiwanie ruchu organicznego z wyszukiwarki, SEM – płatne kampanie reklamowe, komunikację w mediach społecznościowych, a także tworzenie całej strategii promocyjnej, realizowanej za pomocą różnych metod. Często wykorzystywanym sposobem na rozpowszechnienie informacji o produkcie danej marki, jest tworzenie dedykowanego landing page, czyli strony internetowej poświęconej konkretnej usłudze/produktowi. Użytkownicy sieci są przekierowywani na taki landing po kliknięciu różnych treści reklamowych.

Głównym celem, jaki mają osiągnąć działania wdrażane przez agencję interaktywną, jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy produktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.