Wpływ integracji CRM na obsługę klienta w e-commerce
Dlaczego coraz więcej e-biznesów decyduje się na zastosowanie systemów CRM w swojej codziennej pracy? Odpowiedź jest prosta – ponieważ dzięki temu każdy aspekt działania sklepu online jest bardziej wydajny, łatwiejszy w obsłudze oraz daje klientom lepsze doświadczenia. W czym konkretnie pomaga?
Jakie jest zastosowanie systemu CRM w e-commerce?
W czym pomaga CRM? Jego zalety możemy podzielić na dwie kategorie: dla klienta oraz dla właściciela sklepu. Zacznijmy od osób prowadzących sklepy i usługi online. Dzięki integracji systemu CRM z platformą e-commerce możliwe jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientami na każdym etapie procesu zakupowego. Ponieważ w systemie gromadzone są dane o wszystkich klientach, można w łatwy sposób spersonalizować obsługę, oferując dopasowane rekomendacje produktów oraz dostosowane oferty promocyjne.
Takie działanie wpływa nie tylko na podniesienie poziomu konwersji, ale również zwiększa lojalność klientów – każdy lubi, gdy traktuje się go w sposób wyjątkowy i lubi wiedzieć, że nie dostaje wiadomości oraz propozycji z ogólnego szablonu. A jakie jest zastosowanie systemu CRM dla właściciela? Integracja umożliwia automatyzację wszystkich procesów związanych z obsługą klienta, takich jak wysyłka powiadomień o statusie zamówienia, obsługa zwrotów i reklamacji czy wspomniane wcześniej spersonalizowane komunikaty e-mailowe. Dzięki temu zachowuje się wysoką efektywność, jednocześnie oszczędzając czas i zasoby.
Co istotne – oprogramowanie CRM edrone pozwala na zautomatyzowanie wielu czynności. Dzięki temu możliwy jest podział klientów na grupy o podobnych zainteresowaniach zakupowych i automatyczne wysyłanie im wiadomości zawierających najnowsze informacje marketingowe.Komunikacja oparta na danych zwiększa zaangażowanie klienta, poprawia jego doświadczenie oraz ułatwia podejmowanie decyzji, co przekłada się na wzrost sprzedaży.
Automatyzacja w marketingu edrone nie tylko pozwala handlowcom na usprawnienie obszaru komunikacji, dzięki czemu zyskują więcej czasu na budowanie relacji z klientami online oraz zawieranie transakcji. Jedną z ważnych cech jest możliwość korzystania z gotowych scenariuszy, co znacznie usprawnia wszelkie działania.
Integracja CRM to droga do sukcesu
Integracja systemu CRM ma istotny wpływ na obsługę klienta w e-commerce poprzez zwiększenie spójności działań zespołów, poprawę interakcji klientów z ofertą, usprawnienie obszaru komunikacji oraz automatyzację marketingu. Na podstawie zachowań zakupowych klientów – podanych zarówno w formie indywidualnej, jak i analiz oraz raportów – możesz także przekonać się naocznie, czy przyjęta strategia marketingu spełnia swoje zadanie.
We wszystkim pomoże Ci edrone – ten CRM został pomyślany jako pomoc dla każdego, kto chce zapewnić sobie rozwój swojego sklepu. A co istotne, możesz dokonać jego integracji niezależnie od tego, na jakiej platformie posiadasz witrynę. Dzięki temu łatwo wykorzystać wszystkie możliwości dawane przez ten zaawansowany system.
Dowiedz się więcej na stronie https://edrone.me/pl/integracje.